tirsdag den 1. april 2014

Uge 13

Der er ikke sket det store i denne uge for mit vedkommende, da jeg var syg mandag til torsdag. Derfor blev dagene spenderet i sengen, undtagen Torsdag - da jeg tog i skole til et møde kl. 11 med pharmacy læren, og derefter human nutrition class.
Ved pharmacy mødet snakkede vi om de relevante emner vi skulle igennem i løbet af semesteret her, og opklarede de misforståelser der havde været. Vi skulle egentlig have haft en test d. 4 april, men da vi først lige har fået materiale tilsendt til faget, har vi ikke haft mulighed for at læse så meget op, og er derfor også kommet bagefter de portugisiske studerende. Derfor besluttede vi i fællesskab at det ville være bedre at droppe testen, og istedet lave ugentlige afleveringer, med besvarelser af spørgsmål til emnerne - ligesom vi gør med human nutrition. Det er for mit vedkommende også en bedre løsning, da vi ved at få spørgsmål ved hvor konkrete vi skal gå i emnerne - vi har været lidt forvirret over hvor dybt vi skal gå når vi skal studere til de forskellige fag. Så for mig er det en god løsning at besvare spørgsmål og få feedback på det vi har lavet uge for uge.

Efter pharmacy mødet var der human nutrition pratical class, hvor vi skulle udregne BMR, nutrition values ved de forskellige måltider for en person. Klassen gik udmærket da jeg fandt ud af hvordan tingene skulle udregnes, dog har de svært ved at besvare mine spørgsmål, da de enten ikke forstår dem eller kan forklare mig det da de fleste ikke snakker godt engelsk. Det er nogle gange lidt fustrerende da man føler sig misforstået og forvirret.

Weekeden gik med forskellige aftaler.

Da jeg endelig har fået opload alle mine billeder fra min mobil og mit kamera, synes jeg ikke at I skal snydes for at se hvad der sker her i Lissabon. Så enjoy de forskellige billeder :-)








Disse lækre milkshakes er fra den fantastiske americanske diner 'the fifties'




 Pastel de Nata, en portugisisk specialitet - du kan ikke forlade Portugal uden at have smagt en af dem! De smager rigtig godt - lidt af fasterlavnsboller, da der er creme inde i dem.


.. Og så lidt billeder fra vores fantastiske tur til Porto




/L

Ingen kommentarer:

Send en kommentar