onsdag den 7. maj 2014

Spring Break

Mandag
Her i påsken tog vi med erasmus organisationen til Sydportugal, Algarve. Møde stedet var Rossio pladsen kl 10. Derfra kørte vi i 3 busser sydpå. Undervejs var der selvfølgelig stop ved frokost tid. Da vi kom til byen, Portimao, var der arrangeret at vi skulle til en poolparty ved et nyt hotel - vi var der kun en halv times tid, før vi tog hen til vores eget hotel. Hotellet bestod af små lejligheder, hvor vi boede 6 personer sammen i hver lejlighed. Vores lejlighed havde kombineret stue/køkken, badeværelse, 2 soveværelser, samt to tarresser.
Efter check-in tog vi ud for at handle ind og om aften tog vi byen.

Tirsdag
Da der var overskyet hele dagen vandrede vi lidt rundt og så byen (som var ret lille, og man kunne tydelig se den var turist egnet, med hoteller alle steder), og derefter stranden.
Vi lavede mad i fællesskab om aftenen - stort set alle aftener, undtagen den sidste.

Onsdag
Stod tidlig op for at gå på stranden, selv om det var overskyet. Dog tittede solen frem en gang imellem, og ved 2-tiden kom den helt frem. Det var super hyggeligt og en lækker strand. Om aften tror jeg godt vi alle kunne mærke vi havde fået sol, på den ene eller anden måde, men det afholdte os ikke fra at gå i byen.

Torsdag
Vi sov længe og omkring frokost tid tog de andre på stranden, mens jeg blev hjemme, da jeg ikke synes jeg skulle have mere sol. Jeg joinede dem ved 2 tiden, og vi holdte picnik i lækkert solskin. Jeg var dog pakket ind i tøj fra top til tå :-D

Fredag
Var vores sidste dag i Algarve, så vi brugte formiddagen ved hotellets pool.
Om aften var vi ude og spise sushi og derefter i byen.

Lørdag 
Turen gik tilbage til Lissabon. Dog måtte vi vente 3 timer uden for hotellet på at komme hjem, da der havde været nogle problemer i ugens løb som skulle løses.
Vi var tilbage i Lissabon ved 6 tiden om aften.

Søndag
Dagen gik med at pakke ud, vaske tøj osv.
Om aften var der fest i gaderne, da det lokale fodbold hold Benefica havde vundet den portugisiske liga! En ven og jeg tog ned i centrum til Marques de Pomball. På vejen derned kom der mange biler kørende med folk hængende ud af vinduerne mens de sang, dyttede eller andet. Og ved Marques var der mennesker over alt! Det var en fed oplevelse!

/L

Ingen kommentarer:

Send en kommentar